افزایش سرعت ps5

چگونه سرعت دانلود ps5 را افزایش دهیم؟

بسیاری از گیمرهای پلی استیشن، به‌خصوص افرادی که برای خرید اکانت بازی ps5 اقدام کرده‌اند درمورد سرعت دانلود این کنسول‌ها ناامید هستند! دانلود بازی‌ها و به‌روزرسانی‌ها در پلی استیشن 5 می‌تواند فشار زیادی برروی پهنای باند اینترنت وارد کند؛ درنتیجه، زمان زیادی برای دانلود صرف می‌شود. بدون شک، ساعت‌های طولانی منتظر بودن برای دانلود بسیار خسته‌کننده است، اما نگران نباشید زیرا راهکارهایی وجود دارند که به افزایش سرعت ps5 کمک می‌کنند. شما می‌توانید با رعایت یک سری از نکاتی که درادامه بررسی می‌کنیم، افزایش سرعت دانلود پلی استیشن را تجربه کنید.

راهکارهای افزایش سرعت دانلود ps5

حتی با وجود بهترین مودم گیمینگ هم ممکن است در کنسول پلی استیشن خود کندی سرعت داشته باشید! درادامه راهکارهایی برای افزایش سرعت دانلود پلی استیشن بیان می‌کنیم:

 

پهنای باند را افزایش دهید!

پیش از هرچیز برای افزایش سرعت ps5 باید مطمئن شوید که از بهترین پهنای باند مناسب با گیمینگ استفاده می‌کنید. بنابراین، یک تست سرعت انجام دهید تا ببینید درحال حاضر پهنای باند اینترنتی که برای دانلود استفاده می‌کنید چقدر است. درصورت نیاز بررسی کنید که آیا امکان دریافت پهنای باند بیشتر وجود دارد یا خیر. در حالت ایده‌آل، پهنای باند اینترنت برای دانلود سریع حدود 100 مگابایت بر ثانیه است. هر چه پهنای باند اینترنت شما به این عدد نزدیک‌تر باشد، تجربه سریع‌تری از دانلود در ps5 خواهید داشت.

 

از کابل برای اتصال به اینترنت استفاده کنید!

درحالی‌که وای‌فای اینترنت پرسرعت حدود 400 مگابایت را ارائه می‌دهد، این میزان درمقایسه با سرعت 1000 مگابایت بر ثانیه که توسط اتصال ازطریق کابل اترنت فراهم می‌شود ناچیز است! اتصال به اینترنت با استفاده از کابل اترنت یک اتصال پایدار و سریع‌تر ارائه می‌دهد که برای بهبود سرعت پلی استیشن بسیار مفید است. برای استفاده از اینترنت پرسرعت کافیست کنسول خود را با کابل اترنت به مودم یا روتر وصل کنید.

استفاده از کابل برای افزایش سرعت دانلود PS5

هنگام دانلود بازی انجام ندهید!

فراموش نکنید فارغ از هر دستگاهی که استفاده می‌کنید؛ هنگام بازی کردن، از پهنای باند و قدرت پردازنده استفاده خواهد شد. بنابراین، اگر می‌خواهید افزایش سرعت ps5 را تجربه کنید، بهتر است هنگام دانلود از بازی کردن دست بکشید. بازی کردن در حین دانلود نه‌تنها باعث می‌شود تا دانلود زمان بیشتری طول بکشد، بلکه تجربه بازی شما را هم خراب می‌کند.

برای افزایش سرعت دانلود ‌PS5 هنگام دانلود بازی نکنید

حالت Rest Mode را فعال کنید!

یکی از راه های افزایش سرعت ps5 آن است که کنسول خود را برروی حالت استراحت تنظیم کنید. در این حالت، بیشتر وظایف کنسول غیرفعال خواهند شد، درنتیجه درصد بیشتری از پهنای باند و قدرت پردازش به دانلود بازی اختصاص پیدا می‌کند. تنظیم کردن ps5 درحالت Rest Mode به این معنا است که شما می‌توانید حتی بدون حضور در کنسول، دانلودها را انجام دهید.

حالت Rest Mode برای افزایش سرعت دانلود PS5 فعال کنید

 برای فعال کردن این حالت، به تنظیمات کنسول مراجعه کنید یا دکمه ps برروی کنترلر را فشار دهید. در بخش System، Power Saving را انتخاب کرده و به بخش Features Available in Rest Mode بروید. در این بخش می‌توانید تمام ویژگی‌های مورد نیاز در حالت استراحت را فعال کنید، جهت فعال کردن دانلود در این حالت، گزینه Stay Connected To The Internet را انتخاب کنید.

 

به‌روزرسانی خودکار را فعال کنید!

اگر متوجه شدید که زمان زیادی برای دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها صرف می‌کنید، یک راه‌حل ساده آن است که به‌روزرسانی‌های خودکار را در PS5 خود فعال کنید. خوشبختانه، این مورد را هم می‌توانید در حالت استراحت که پیش‌تر به آن پرداختیم فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، کنسول شما به‌صورت خودکار در مواقعی که درحال استفاده نیست، به‌روزرسانی‌ها را دانلود کرده و نصب می‌کند.

 

تنظیمات DNS خود را تغییر دهید!

یکی دیگر از راهکارهای بهبود سرعت پلی استیشن ps5، تغییر سیستم نام دامنه یا DNS است. تغییر dns در پلی استیشن بر سرعت دانلود کنسول شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت، به‌خصوص اگر از سرورهای DNS سریع گوگل استفاده می‌کنید، تغییر آنها بسیار مفید خواهد بود.

 به این منظور، به بخش تنظیمات سپس Network بروید و گزینه Select Set Up Internet Connection را انتخاب کنید. در این بخش، شبکه‌ای که در حال حاضر به آن متصل هستید را هایلایت کنید و دکمه Options را روی کنترلر خود فشار دهید. به بخش تنظیمات پیشرفته بروید و تنظیمات DNS را از خودکار به دستی تغییر دهید. Primary DNS را روی 8.8.8.8 و Secondary DNS را روی 8.8.4.4 قرار داده و این تغییرات را ذخیره کنید. پس از راه‌اندازی مجدد کنسول، شاهد افزایش سرعت ps5 خواهید بود.

 

در ساعات کم ترافیک دانلود کنید!

بسته به منطقه شما، سرعت اینترنت می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف در طی روز متفاوت باشد. به‌طور معمول، اواخر شب یا اوایل صبح افراد کمتری آنلاین هستند؛ درنتیجه، ترافیک کاهش یافته و سرعت دانلود افزایش پیدا می‌کند. جهت افزایش سرعت دانلود پلی استیشن، شما می‌توانید دانلود خودکار را در ساعات کم ترافیک تنظیم کنید. برای این کار به تنظیمات و بخش Data and Game/App Settings بروید. در این بخش شما با دو گزینه Auto-Download  وAuto-Install in Rest Mode مواجه خواهید شد. با انتخاب گزینه اول، دفعه بعد که کنسول PS5 خود را روشن می‌کنید، بازی‌ها و برنامه‌های شما به‌طور خودکار به آخرین نسخه خود به‌روز می‌شوند.

 

اتصالات دستگاه‌ها را مدیریت کنید!

هر دستگاهی که به شبکه شما متصل است اعم از تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها یا هر دستگاه هوشمند دیگری بخشی از پهنای باند شما را مصرف می‎کند. اتصال دستگاه‌های متعدد باعث ازدحام شبکه شده و سرعت دانلود PS5 شما را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید با کاهش تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه، سرعت ps5 خود را افزایش دهید.

 

از کابل اترنت مناسب استفاده کنید!

توجه داشته باشید که همه کابل‌های اترنت یکسان نیستند. نوع کابلی که استفاده می‌کنید می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر سرعت دانلود شما تاثیر بگذارد. برای مثال، کابل اترنت Cat 6 سرعت بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی خود مانند Cat 5 یا Cat 5e ارائه می‌دهد. بنابراین، این گزینه می‌تواند انتخاب بهتری برای اتصال کنسول پلی استیشن به اینترنت باشد.

از کابل اترنت مناسب برای افزایش سرعت PS5 استفاده کنید

پلی استیشن خود را نزدیک روتر نگه دارید!

اگر PS5 شما در گوشه‌ای دور از روتر باشد، یا اگر موانع متعددی مانند دیوار یا مبلمان بر سر راه وجود داشته باشند، قدرت سیگنال بی‌سیم کاهش می‌یابد. برای افزایش سرعت ps5 خود، بهتر است آن را تا حد امکان نزدیک روتر قرار دهید. این راهکار ساده می‌تواند منجر به بهبود سرعت پلی استیشن شود.

برای افزایش سرعت دانلود PS5 پلی استیشن را نزدیک روتر بگذارید

خلاصه ای از نکات مهم برای بهبود سرعت ps5

بدون شک ساخت اکانت ps5  و استفاده از آن تنها زمانی لذت‌بخش است که اینترنت دچار کندی سرعت نشود. ما در این مطلب 10 تکنیک اصلی که به افزایش سرعت ps5 کمک می‌کنند را بررسی کردیم، اما نباید فراموش کنید که درنهایت، سرعت دانلود پلی استیشن تاحدی که اینترنت مورد استفاده شما اجازه می‌دهد افزایش می‌یابد.

در ادامه راهکارهای بهبود سرعت پلی استیشن ps5 را به‌طور مختصر بررسی می‌کنیم:

  • از بیشترین پهنای باند برای اینترنت مورد استفاده توسط کنسول استفاده کنید.
  • از اتصال اترنت استفاده کنید، توجه داشته باشید که کابل اترنت شما مناسب اتصال ps5 به اینترنت باشد.
  • PS5 خود را نزدیک‌تر به روتر قرار دهید.
  • از حالت استراحت یا rest mode استفاده کنید.
  • تنظیمات DNS را تغییر دهید.
  • اتصالات دستگاه را مدیریت کنید، هرچه دستگاه‌های کمتری به شبکه متصل باشند سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.
  • بهتر است هنگام دانلود بازی انجام ندهید.
  • سیستم عامل PS5 خود را به‌روز نگه دارید؛ برای این کار می‌توانید به‌روزرسانی خودکار در بخش تنظیمات را فعال کنید.
  • دانلود خودکار به‌روزرسانی‌ها را در ساعات کم ترافیک تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *