بهترین بازی‌های ترس و بقا

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین بازی‌های ترس و بقا مطالبی را خدمت شما ارائه کنیم. برای شروع بهتر است توضیح مختصری در مورد این سبک از بازی‌ها ارائه دهیم. بازی‌های ترس و بقا یا به‌اصطلاح Survival Horror سبکی از بازی‌های ویدئویی به شمار ‌می‌روند که در آن‌ها از عنصر وحشت و ترس استفاده شده است. زامبی‌ها همواره نقش خود را در انداختن رعب و وحشت به جان گیمر‌ها در این دسته از بازی‌ها حفظ کرده‌اند. در بازی‌های ترس و بقا، گیمر به‌عنوان قهرمان اصلی همواره تلاش می‌کند تا جان خود را حفظ کند. بازی‌های ترس و بقا به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از بازی‌های ویدئویی اکشن بر آسیب‌پذیری، مدیریت منابع و حل معما در محیطی با موضوعی ترسناک تأکید دارند.

شاید با خود فکر کنید که چرا گیمر‌ها به این نوع از بازی‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. جنبه‌هایی مانند اتاق امن و احساس آرامش شدید از جمله جنبه‌هایی هستند که باعث می‌شوند این بازی‌ها طرف‌داران زیادی را به خود جلب کند. درحالی‌که وحشت سرتاپای گیمر را فراگرفته، آدرنالین ترشح می‌شود. در نهایت با فرار موفقیت‌آمیز از خطر، دوپامین ترشح می‌شود و باعث ازبین‌رفتن تنش و شل‌شدن ماهیچه‌های گیمر خواهد شد. چنانچه شما هم علاقه‌مند هستید تا با بهترین بازی‌های ترس و بقا بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه پارسه گیم بمانید.

آنچه در این صفحه می‌خوانید:

The Quarry

بازی The Quarry یک بازی ویدئویی است که در سبک درام و ترسناک تعاملی ساخته شده است. ‌ایده این بازی به‌عنوان یکی از بهترین ایده‌های بازی‌های ترس و بقا در سال 2022 توسط سوپرمَسیو گیمز مطرح شد. این سؤال برای برخی از دوستان مطرح می‌شود که آیا The Quarry ادامه Until Dawn است؟ جواب این سؤال منفی است. در “Until Dawn” داستان یک شب دلخراش برای گروهی از جوانان روایت می‌شود که تلاش می‌کردند از دست موجودات خوفناک در بالای کوه بلک وود فرار کنند و خود را نجات دهند.

در طول بازی The Quarry، گیمر‌ها باید تعدادی نوجوان را کنترل کنند. این نوجوانان قرار است شبی را در یک اردوگاه تابستانی در میان موجودات ماورای طبیعی و خوفناک بگذرانند. تصمیم‌گیری‌های گیمر‌ها در طول بازی می‌تواند بر رشد شخصیت و پایان داستان تأثیر ویژه‌ای داشته باشد. این احتمال وجود دارد که بسته به این تصمیم‌گیری‌ها این شخصیت‌ها بتوانند تا پایان بازی ادامه بقا بدهند و یا کشته شوند. مدت زمانی که برای این بازی تخمین زده شده، تقریباً ۱۰ ساعت می‌باشد. البته این زمان با مرگ زودهنگام برخی از شخصیت‌ها می‌تواند کوتاه‌تر شود.

Dead Space

بازی Dead Space که با نام فضای مرده نیز شناخته می‌شود به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترس و بقا معرفی شده است. این بازی توسط شرکت الکترونیک آرتز طراحی و ساخته شده. تنش و اضطراب در طول این بازی همواره گیمر را همراهی می‌کند. ترسی که جای دیگری قابل تجربه‌کردن نیست. در طول بازی، گیمر باید با زامبی‌هایی که به پایگاه وارد می‌شوند مبارزه کرده و از جان خود محافظت کند. داستان این بازی شاید؛ مانند داستان‌های دیگر باشد، اما پیشینه‌های شخصیت اصلی گیم به بهترین شکل در این بازی روایت می‌شود. طوری که می‌توان لقب موفق‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ بازی‌هایی ویدئویی را به Dead Space نسبت داد.

این بازی در مورد سفینه‌ای است که در حین مأموریتی در جستجوی کشف یک ماده به نام مارکر توسط یک هیولای خوفناک با نام نکرومورف تصرف می‌شود. گیمر موظف است مهندس آیزاک را کنترل کند. مهندس آیزاک شخصیتی است که می‌بایست سفینه را رهیابی کند و با نکرومورف این هیولای خوفناک مبارزه کند. آیزاک در طول داستان باید مناطق مختلف را بررسی کرده، معما‌ها را حل کند و برای این که زنده بماند اسلحه و تجهیزاتی را پیدا کند.

Resident Evil Village

سبک این بازی ویدئویی اکشن و ماجراجویانه است. بازی Resident Evil Village به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترس و بقا توسط شرکت Capcom ساخته شده است. بازیکنان کنترل اتن وینر را در دست دارند که در دهکده‌ای پر از موجودات جهش‌یافته به دنبال دختر ربوده شده خود می‌گردد. بازیکنان در این محیط علاوه بر جستجوی آیتم‌ها باید منابع را مدیریت کنند. در مقایسه با نسخه قبلی این بازی می‌توان گفت که گیم‌پلی علاوه بر اکشن بیشتر، تعداد دشمنان بیشتر و جنگ‌طلبی بیشتری را اضافه کرده است.

Until Dawn

ژانر این بازی ویدئویی درام و ترسناک است. ‌ایده بازی Until Dawn در سال ۲۰۱۵ توسط سوپرمسیو مطرح شد. گیمر‌ها در طول بازی باید ۸ جوان را که در کوه بلک وود گیر افتاده و زندگی‌شان در خطر است را کنترل کنند. گیمر‌ها در طول بازی با تصمیم‌گیری‌های خود می‌توانند روند داستان را تغییر دهند. بسته به این تصمیم‌گیری‌هاست که شخصیت‌ها می‌توانند به بقای خود ادامه دهند یا بمیرند. گیمر‌ها در طول این بازی محیط را از منظر سوم‌شخص بررسی می‌کنند و به سرنخ‌هایی می‌رسند که ممکن است به حل معما کمک کند.

The Last of Us Part 1 & 2

بازی The Last of Us Part I یا همان آخرین بازمانده از ما از نوع اکشن و ماجراجویانه است. گیمر در طول بازی وظیفه کنترل‌کردن جوئل که دختر نوجوانی به نام الی را اسکورت می‌کند، به عهده دارد. بازی The Last of Us Part I از منظر سوم‌شخص بازی می‌شود. گیمرها با استفاده از اسلحه گرم از خود در برابر موجوداتی که به عفونت قارچی آلوده شده‌اند، محافظت می‌کنند. در سال ۲۰۱۲، The Last of Us Part I توانست عنوان بهترین بازی‌های ترس و بقا را در نمایشگاه به خود اختصاص دهد.

بازی The Last of Us Part 2 در سبک اکشن ماجراجویانه طراحی شده است. این بازی در سیزدهم دسامبر ۲۰۱۶ به‌عنوان قسمت دوم بازی The Last of Us Part I معرفی شد. گیمر در طول بازی مسئول کنترل شخصیت اِلی است که از نسخه ۱ به اینجا آمده است. الی حالا ۱۹ساله و به فکر انتقام است. نسخه انحصاری بازی The Last of Us Part 2 برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. وقت‌گذرانی در بازی The Last of Us Part 2 برای گیمرهای کودک یا نوجوان توصیه نمی‌شود. سکانس‌های موجود در این بازی که مرگ را به شکل واقع‌گرایانه‌ای به تصویر می‌کشند، باعث شده که این بازی برای گروه سنی بالاتر از ۱۸ سال مناسب باشد.

Resident Evil 2 Remake

ژانر این بازی ویدئویی درام و ترسناک است. ‌ایده بازی Until Dawn در سال ۲۰۱۵ توسط سوپرمسیو مطرح شد. گیمر‌ها در طول بازی باید ۸ جوان را که در کوه بلک وود گیر افتاده و زندگی‌شان در خطر است را کنترل کنند. گیمر‌ها در طول بازی با تصمیم‌گیری‌های خود می‌توانند روند داستان را تغییر دهند. بسته به این تصمیم‌گیری‌هاست که شخصیت‌ها می‌توانند به بقای خود ادامه دهند یا بمیرند. گیمر‌ها در طول این بازی محیط را از منظر سوم‌شخص بررسی می‌کنند و به سرنخ‌هایی می‌رسند که ممکن است به حل معما کمک کند.

Resident Evil 3 Remake

سبک این بازی ویدئویی از نوع ترس و بقا به شمار می‌رود. در این بازی، گیمر جیل ولنتاین که در حال تلاش برای فرار از زامبی‌ها در شهر راکون است را کنترل می‌کند. بازی Resident Evil 3 Remake  توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است. داستان و گرافیک این بازی از جمله نکات مثبتی هستند که موردتوجه منتقدان قرار گرفته است. اگرچه Resident Evil 3 Remake به‌اندازه نسخه دوم نتوانست به موفقیت دست یابد، اما هنوز هم موردتوجه بسیاری از گیمرها است.

در این مقاله سعی کردیم که بهترین بازی‌های ترس و بقا را به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید بر اساس سلیقه و نظر خود یکی از بهترین بازی‌های ترس و بقا را انتخاب و نهایت لذت و هیجان را تجربه کنید. برای خرید انواع بازی‌های ترس و بقا می‌توانید با کارشناسان فروشگاه تخصصی پارسه گیم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *