امروزه استفاده از کنسول های بازی و همچنین خرید اکانت بازی بسیار رایج شده است به صورتی که نوجوانان برای اوقات فراغت خود به اجرا کردن انواع بازی هیجان انگیز و جذاب می‌پردازند. هنگامی که شما روی کنسول های بازی در حال گیم زدن هستید، قطعاً که شاید بخواهید از راه دور بازی های خود را اجرا کنید و یا به استریم بپردازید. برای هر گونه از این فعالیت ها شما باید از ریموت پلی در ps استفاده کنید.

اما استفاده کردن این ویژگی چه کمکی به طرفداران گیم خواهد کرد؟ فرض کنید که شما در یک بازی بسیار تسلط دارید و می‌خواهید که جزئی از این تسلط خودتان را به علاقه‌مندان حوزه گیم نشان دهید، به نظر شما تنها راه و چاره برای معروف شدن چیست؟ بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، استریم کردن بازی است. اما حالا چگونه از روی کنسولی که به یک مانیتور است به صورت هم‌زمان استریم کنیم؟

دوستان عزیز اصلاً جای نگرانی نیست، ریموت پلی در پلی استیشن به شما کمک می‌کند که بازی های خودتان را روی کامپیوتر و یا کنسول دیگر یا موبایل و... استریم کنید و بدون هیچ اختلالی. اگر شما عزیزان به دنبال آموزش ریموت پلی در ps بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

فهرست مطالب

نحوه فعال کردن remote play در PS4

خب گیمران عزیز آماده باشید تا بریم سراغ نحوه فعال‌سازی ریموت پلی در ps4 و چگونگی مراحل اون. اول از هر موردی دوباره باید تاکید کنیم که شما با ریموت پلی امکان این رو دارید که روی گوشی و تبلت و کامپیوتر خودتون از برنامه ریموت استفاده کرده و کنسول رو مدیریت کنید. پس در ابتدا دغدغه سازگاری این برنامه با سیستم عامل رو نداشته باشید. (چون این پلتفرم برای انواع سیستم عامل ها معرفی شده و اصلاً جای نگرانی برای شما نخواهد بود)

به تنظیمات بازی بروید:

برای فعال‌سازی ریموت پلی در پلی استیشن 4 کافی است که وارد بخش setting شوید. سپس بعد از وارد شدن به تنظیمات، بر روی بخش Remote Play Connection Settings کلیک کنید. پس از آن که شما روی این گزینه کلیک کردید، باکی به نمایش در خواهد آمد و وظیفه شما آن است که گزینه Enable Remote Play را فعال کنید.

مرحله اول در ریموت پلی ps4
چگونه ریموت پلی در پلی استیشن فعال کنیم؟

سیستم استریمی را فعال کنید:

مرحله دوم نحوه فعال‌سازی remote play در PS4 آن است که شما باید سیستمی را به عنوان سیستم پلی استیشن پرایمری انتخاب و فعال کنید. اما چگونه؟ کافی است که به صورت مجدد وارد بخش setting شده و این بار بر روی گزینه Account Management کلیک کنید. حالا باید گزینه Set Features Available in Rest Mode را پیدا کرده و سپس بر روی آن کلیک کنید.

سپس در این بخش شما باید دو گزینه موجود در رابطه با Stay Connected to the Internet و Enable Turning on PS4 from Network بر روی حالت فعال قرار دهید.

انتخاب سیستم عامل دوم:

شما باید ابتدا انتخاب کنید که می‌خواهید ریموت پلی را روی په پلتفرمی باز کنید و حتی روی چه پلتفرمی می‌خواهید استریم را شروع کنید. به عنوان مثال اگر انتخاب شما پی سی باشد، کافی است که به ابتدا به سایت اصلی ریموت پلی رجوع کرده و سپس فایل نصبی برای نسخه ویندوز را دانلود و سپس نصب کنید.

هنگام نصب ریموت پلی شاید نیاز باشد که شما نرم افزار های مازادی را هم نصب کنید که طبیعی است. پس از نصب ریموت پلی کافی است که دسته کنترلر خودتان را از طریق بلوتوث یا یو اس بی به سیستم عامل استریم متصل کرده و ریموت پلی را استارت کنید.

نحوه فعال‌سازی remote play در PS5

در بخش قبلی با ریموت پلی در پلی استیشن 4 آشنا شدید و در این به پلی استیشن 5 خواهیم پرداخت و مراحل تنظیم ریموت پلی روی این کنسول بازی.

انتخاب سیستم عامل:

در ابتدا برای فعال‌سازی ریموت پلی در ps کافی است که سیستم عامل خودتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید روی کامپیوتر استریم را شروع کنید، کافی است که ابتدا به اپلیکیشن PS Remote Play از سایت مرجع دانلود و سپس نصب کنید.

حالا باید کنترلر خودتان را به این نرم افزار متصل کنیدف برای این کار کافی است که مطمئن شوید کنترلر خاموش است و سپس بر روی دکمه Share و PS کنترلر را به صورت هم‌زمان فشار داده و نگه دارید. (نور چراغ کنترلر شروع به چشمک زدن خواهد کرد)

حالا نوبت آن فرا رسیده که به بخش بلوتوث سیستم عامل خودتان وارد شده و سپس دسته را با سیستم عامل جفت کنید. حالا وارد نرم افزار PS Remote Play شده و سپس وارد PSN ID شوید.

وارد تنظیمات شوید:

حالا کافی است که منوی Settings را بر روی PS5 را باز کرده و به بخش System بروید. گزینه Enable Remote Play ر را فعال کنید.

حالا اگر به نرم افزار ریموت پلی بروید و به بخش نشست های فعال (کنسول های فعال) وارد شوید، پلی استیشن 5 شما در آنجا وارد شده است. (به همین راحتی میتونید کنسول خودتان را ریموت کنید)

ریموت پلی در ps5
ریموت پلی در ps5

معرفی نرم افزار برای اتصال PS4 و PS5 به ios :

دوستان عزیزی که موبایل آیفون و یا ipad دارند کافی است که به اپ استور وارد شده و نرم افزار PS Remote Play را جست و جو کنند. این نرم افزار توسط خود کمپانی سونی عرضه شده است و کاملاً قابل اطمینان خواهد بود.

شما پس از نصب این نرم افزار بر روی موبایل آیفون خود کافی است که کنترلر کنسول را برداشت و دکمه استارت و شیر را با هم نگه دارید و سپس به بخش بلوتوث موبایل خود رفته و اتصالات را چک کنید. دسته را با موبایل خود جفت کنید و سپس به کنسول خودتان رفته و تنظیمات مربوطه را لحاظ کنید. (در بخش های قبلی به صورت کامل د فعال‌سازی ریموت پلی روی پی اس فایو و فور را آموزش داده‌ایم)

نرم افزار ios ریموت پلی

اتصال دسته playstation به  ios:

برای اتصال دسته کنسول به موبایل خودتان، کافی است که دکمه های PS و SHARE را نگه دارید تا حالت چشمک زن برای دسته شما فعال شود. حالا کافی است که وارد بخش بلوتوث موبایل خودتان شده و سپس دستگاه کنترلر خودتان را انتخاب کرده و سپس کنترلر و موبایل را جفت کنید. (البته اگر سیستم عامل شما کامپیوتر بود، می‌توانید با کابل یو اس بی نیز این کار را انجام دهید)

پس از جفت سازی دسته و موبایل، باید به تنظیمات کنسول شوید و چند گزینه را فعال کنید. سپس به نرم افزار ریموت پلی نصب شده روی موبایل خودتان وارد شده و در بخش کنسول های فعال شاهد کنسول و کنترلر خواهید بود.

اینترنت مورد نیاز برای Remote Play :

قابل توجه است که شما با استفاده از ریموت پلی در حال استریم هستید و طبیعتاً باید اینترنت شما از سرعت خوبی برخوردار باشد. چون سیستم عامل اول باید سرعت و عملکرد مناسبی داشته باشد تا اطلاعات و دیتا را به سیستم عامل استریم انتقال دهد.

در حال استاندارد، سرعت اینترنت مناسب برای استریم 3 مگابایت بر ثانیه الی 12 مگابایت بر ثانیه برای دو دستگاه است. اگر سرعت اینترنت شما کم باشد، قطعاً که با لگ و اختلال سرعت به هنگام استریم رو به رو خواهید شد.

پیشنهاد می‌شود برای افزایش سرعت اینترنت هنگام استفاده از Remote Play بهتر است از کابل LAN استفاده کنید. کنسول و یا سیستم عامل استریم را با کابل لان به مودم اینترنت خود متصل کنید تا پینگ شما به مقدار زیادی کاهش یابد.

کدام بازی ها قابلیت ریموت اجرا کردن را دارند ؟

دوستان عزیز تا به الان که شما در حال مطالعه این مطلب از سایت پارسه گیم هستید، نرم افزار کدام بازی ها قابلیت ریموت اجرا کردن را دارند بیش از 4000 بازی را با قابلیت ریموت پلی می‌تواند روی چند دستگاه استریم کند و همین مورد سبب می‌شود که دست شما برای انتخاب بازی و استریم باز باشد.

بازی هایی همچون Rocket League، Police Stories، Age of Wonders III و... می‌توانند با ریموت پلی اجرا شوند. البته که برخی از افراد فکر می‌کنند که با ریموت پلی فقط بازی های کوچک را می‌توان اجرا کرد، در صورتی که شما می‌تواند بازی های سنگین را هم اجرا کنید. ( پس دوست خوب من زیاد نگران این موضوع نباش)

پارسه گیم مرجع بروز ترین بازی ها و اخبار دنیای گیم :

اگر شما دوستان به بازی های جدید و بروز دنیا علاقه‌مند هستید و یا به دنبال آموزش های تخصصی برای بازی ها و کنسول بازی هستید، مجموعه پارسه گیم توانسته که با اطلاعات بروز و جدید خود در دنیای گیم پیشتاز باشد. همچنین ما توانسته ایم که جدید ترین بازی های روز دنیا را با اکانت قانونی و مادام العمر نیز در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

7 دیدگاه در “آموزش استفاده از ریموت پلی در پلی استیشن PS4 و PS5

  1. Hassan گفت:

    فکر نمیکردم همچین کارایی بشه انجام داد،جالب و اموزنده بود👌

  2. saeid hosseiny گفت:

    بسیار عالی و مفید ❤️

  3. محمد محمدی گفت:

    من با این قابلیت آشنایی داشتم ولی این مقاله اطلاعات بیشتری در این باره بهم داد.

  4. saeid hosseiny گفت:

    بسیار عالی و مفید بود

    1. امین کوهیان گفت:

      ممنون از نظرتون

  5. امیر محمد محمدی گفت:

    عالی

  6. Mrxpwr1999 گفت:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *